Giving every man a vote has no more made men wise and free than Christianity has made them good.

-H. L. Mencken




Hugo Boss started his clothing company in 1923 in Metzingen, where it is still based, a small town south of Stuttgart, Germany. However, due to the economic climate in Germany at the time Boss was forced into bankruptcy in 1930. Undeterred, Hugo set up a new business and in 1931 became a member of the Nazi party. With the rise of Adolf Hitler in 1933, Boss's business also began to prosper as he became the official supplier of uniforms to the SA and SS guards.
 With the defeat of Germany in 1945, Boss was charged with being sympathetic to the Nazi cause and was denied the right to vote in Germany and ordered to pay a fine. He died in 1948 but his business survived and in 1953, with the demand for SS uniforms gone, the business turned its hand to making suits.

 -http://www.no1-in-beauty.com/Articles/hugo_boss.htm
 
Jag gillar demokrati, jag stödjer fel parti och får därför böta samt att jag mister min rösträtt... Tänk vad schysst det är när alla får vara med och tycka till. Ganska grovey för övrigt att ett av de största av klädmärken är grundat av en nazist och varför hittar jag inte den informationen på deras hemsida? För övrigt ganska underligt att de överlevde som företag.

Kan även meddela att jag har störda mängder Porcupine Tree på min dator samt att jag tror att jag har fått ubuntu att fungera!

Jag har även nästan knäckt min bräda på exakt samma sätt som min värdbroder så vi skall med våld och hjärnrör krossa båtben och donera skallfrakturer till killen från Apo(märket) som hänger i "The Moon Park" vilket är det coola free style hänget i Méribel.. Frånsett att free style inte är det minsta coolt utan enbart är till för homocrater och dekadenta jedis! (Jösses vad roligt det gammla Star Wars rollspelet är)

Sorry för uselt foto, men nog kommer tanken bakom fram? Hittade detta på ett Dali-museum  i Paris.

Har plöjt igenom denna vecka till tonerna av Biosphere, Opeth, Porcupine Tree, Paganini, Chopin och Amon Tobin

http://www.youtube.com/watch?v=7uWMfyDzACc


Nu skall jag plugga italienska..

“Men are more easily governed through their vices than through their virtues.”
- Napoleon Bonaparte

Kommentarer
Postat av: Din broder!

Skumm kille, den där Hugo Boss... Kolla in på min blogg, där finns en länk till Ubuwebs sidor med Luigi Russolos manifest och lite av hans "musik". Hälsa alla där borta och tacka för osten! Krax

2009-02-24 @ 22:53:50
URL: http://spectra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0